רפורמה במיסוי שכירות מדירות מגורים?

תוכן עניינים

לפני כשנה וחצי פרסם משרד האוצר את טיוטת הצעות ההחלטה לממשלה בדבר חלק מההתאמות הכלכליות לשנים 2021 ו-2022 – ובשם המקוצר חוק ההסדרים.

 

ביולי 2021 הועלתה הצעה להטיל חובת דיווח על כל אדם שמשכיר דירה למגורים בישראל.

 

החוק הנוכחי פוטר כיום מתשלום מסים בגין הכנסות המתקבלות מהשכרת דירת מגורים, ובתנאי שמתקיימים מספר תנאים, ביניהם שדמי השכירות המתקבלים אינם עולים על 5,471 ₪ לחודש. החוק אף פוטר במקרה כזה מהגשת דיווח לרשות המסים על ההכנסה, כאשר ההערכה היא כי משקי בית רבים בישראל אינם משלמים כלל מסים היות ואין חובת דיווח. ראוי לזכור כי שוק השכירות בישראל כולל כיום בין 750,000 ל-850,000 משקי בית.

 

טיוטת חוק ההסדרים לשנת 2023 שפורסמה בסוף ינואר 2023 כוללת 3 מהלכים מרכזיים המתייחסים לשוק הדירות להשכרה בישראל:


א) חובת דיווח לרשות המסים על כל דירה ודירה המושכרת בישראל – אם תעבור הפעם ההצעה להטלת חובת דיווח על כל משקי הבית בישראל שמקבלים דמי שכירות, הם יידרשו להגיש דיווח באמצעות מערכת מקוונת ייעודית שתוקם לשם כך ואשר תכלול את פרטי הדירה וגובה דמי השכירות שהתקבלו בשנת המס. כמו כן, ניתן יהיה להגיש דיווח ידני. לכך, יכולה להיות השפעה על דירות רבות שמושכרות למלונאות (Airbnb ודומיו) וההכנסות מההשכרה לא מדווחות כלל לרשות המסים.

 

ב) ביטול ההצמדה למדד של תקרת הפטור ממס על דמי השכירות המתקבלים – נכון להיום, תקרת הפטור מוצמדת למדד המחירים לצרכן ואינה נשחקת. אמנם ניכר בשנים האחרונות שדמי השכירות עולים בקצב גבוה יותר מן המדד, אולם ביטול ההצמדה תוביל לשחיקה של הפטור ולמעשה להקטנתו הריאלית ככל שמדד המחירים לצרכן ימשיך לעלות מדי שנה.

 

ג) מתן אפשרות לצמצם את החבות במס כאשר מדובר באדם אשר משכיר דירה ושוכר דירה אחרת במקביל – סעיף בחוק ההסדרים אשר נועד להטיב עם בעלי דירות אשר גרים בשכירות ומשכירים דירה שבבעלותם הוא סעיף המאפשר קיזוז של המס. בעל הדירה המתגורר בשכירות יוכל להפחית מההכנסה שהוא מדווח עליה את דמי השכירות שהוא משלם בדירה אותה הוא שוכר, עם תקרה של 7,500 ₪ ובכך תצומצם חבות המס שלו.   


עורך דין נדלן ומקרקעין  אוהד שפק
עורך דין נדלן ומקרקעין אוהד שפק

עו"ד שפק, מייסד המשרד, מומחה בנדל"ן ובמיסוי מקרקעין ומלווה עסקאות נדל"ן מורכבות בישראל, באירופה ובארה"ב.
מרצה בפורומים מקצועיים ומפרסם מעת לעת מאמרים וטורי דעה בעיתונות הישראלית ובעיתונות הזרה.
ממייסדי עמותת משמר הדמוקרטיה הישראלית, הפועלת משנת 2019 לקידום עקרונות וערכים דמוקרטיים.
מייצג יזמים ובעלי דירות בפרויקטים של תמ"א 38 ופינוי בינוי, מייצג זוכים וקבוצות זוכים בפרויקטים של מחיר למשתכן ומתמחה בנושאי ירושה, צוואות ועיזבונות. לפרטים ושאלו מוזמנים לצור קשר.
כתובות המשרד: ירושלים רחוב קרן היסוד 34.
רמת גן: מנחם בגין 7 (בית גיבור ספורט - קומה 33).
טלפון: 02-6775435

השאר תגובה

תוכן עניינים

אודות

המשרד מתמחה בנדל”ן ובמיסוי מקרקעין, בנושאי ירושה צוואות ועיזבונות, וכן ובליטיגציה בבתי המשפט. המשרד משלב מומחיות בתחומי משפט מגוונים תוך הבנה והיכרות מעמיקה עם הרגולציה בישראל ועם הסביבה העסקית.

כתובות המשרד :
ירושלים רחוב קרן היסוד 34. 
רמת גן: מנחם בגין 7 (בית גיבור ספורט – קומה 33).

צרו קשר

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן